Tuutori toiminta "päiväkirja"

Moi! Halusin tulla tänne kirjoittamaan tuutori toiminnasta ja tapahtumista missä olen ollut mukana. ystävänpäivänä 2018 minulle tuotiin lappu, jonka sai täyttää jos tutor toiminta kiinnosti. Täytin lapun silloin mutta en ikinä sitä vienyt.
 Koitti vuoden 2019 ystävänpäivä ja minulle tuotiin uusi samanlainen lappu. Sen täytin samalla tavalla kuin edellisenkin. Täytettyäni lapun miettisin vienkö sen, Mietin asiaa kolmesti, Juu EI juu ja vein sen. Se oli hyvä päätös.
Tiistaina 5.5.2019 oli ensimmäinen tuutorikoulutus Astrum-keskuksessa. Kun menin sinne aamulla en tuntenut ketään, Istuin yksin ja kuuntelin, kun kaikki muut olivat omissa porukoissaan ja juttelivat omia juttujaan. Söimme samaisessa rakennuksessa olevassa ravintolassa nimeltään Mama`s. Ruokailun jälkeen menimme takasin "luokkaan" ja meidät jaettiin porukoihin, jokaisessa porukassa oli 5 henkilöä. Siinä porukassa missä olin, teimme annetun tehtävän ja juteltiin muiden kanssa. Aluksi olin hiljaa, kunnes kuulin minua vastapäätä olevan pojan juttelevan kaverilleen, että hänen kaverillaan olisi kolari derbin osia myytävänä. Hetken mietittyäni avasin suuni ja kerroin että meillä on derbi joka tarvitsee osia. Hänen kaveriltaan tarvittavat osat löytyi. Aamulla en tuntenut ketään mutta iltapäivällä tunsin sen pojan, jonka kanssa aloin seurustelemaan kymmenen päivää koulutuksesta ja vieläkin ollaan yhdessä.
Eihän mun ollu tarkoitus jaaritella koko tätä juttua tänne, mutta no lähti lapasesta. Mutta siis jos olet ammattikoulussa ja luet tämän ja sinulle tuodaan tutori lappu TÄYTÄ SE ja VIE SE opinto-ohjaajalle, kun tutorkoulutuksesta saattaa löytää poika-tai tyttöystävän.

Torstai 16.5.2019 oli seuraava tuutorikoulutus. Koulutuksessa käytiin läpi eri tutorin tehtäviä ja tulevia tapahtumia.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Verhoulun historiaa

Mitä olen oppinut ja saanut tehdä teboililla.

Habitare 2018