Mitä olen oppinut ja saanut tehdä teboililla.

 Moi!

Olen ollut työssäoppimassa Helsingintien Teboililla Salossa. Työssäoppiminen on lähtenyt hyvin käymään. Olen viihtynyt ja oppinut teboililla paljon uutta. 

Työ ajat vaihtelevat mukavasti. Välillä menen kuudeksi aamulla, jolloin alan ensimmäisenä tekemään sämpylöitä ja niiden jälkeen toasteja. Nyt parin viikon jälkeen olen alkanut muistamaan miten sämpylät tehdään. Toastitkin ovat jo jäänet mieleen.

Tiskaaminenkin kuuluu aika hyvin minulle, mutta se ei minua haittaa. Tiskaamisen hetki on aivot narikkaan aikaa, jolloin ei tarvitse hirmuisesti miettiä paljoa.

Saatan mennä töihin myös kahdeksalta tai yhdeksältä silloin teen muut tarvittavat työt mitä muut siellä työskentelevät ei välttämättä ehdi tekemään omien töidensä ohella. Olen saanut myös iltavuoroja johon kuuluu kassalla oleminen, vitriinien tarkkailu, pöytien pyyhkiminen, moppaus ja illalla sulkemisajan jälkeen kassan laskeminen. Iltavuorot alkavat klo 13. 

Työkaverit teboililla ovat kivoja. Heidän kanssa viihtyy päivät hyvin. Heiltä jokaiselta saa omat vinkit lähes jokaiseen työtehtävään mitä teen. Joskus tilanteet alkavat mennä hankalaksi, koska saatan saada yhteen työtehtävään neljät eri ohjeet. Silloin minun pitää vain päättää millä ohjeilla teen. 

Puhelinta en kuljeta työpäivisin mukana, joten siksi ei ole mitään kuvia. On jotenkin mukavampi tehdä töitä, kun puhelin ei ole mukana teboililla riittää koko aika hommaa ja se on kivaa. 


Kiitos kun luit😃

Kerro kommenteissa mitä pidit!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Verhoulun historiaa

Habitare 2018